Opportunities for Integration of Neuromarketing into the Theory and Practice of Human Resource Management
Abstract
About the Authors
Elena A. RodionovaRussian Federation
Elena V. Kul’Chitskaya
Russian Federation
References
1. Berry L. L. The employee as customer // Journal of Retail Banking. 1981. Vol. 3, N 1. P. 33-40.
2. Психологическое обеспечение профессиональной деятельности: теория и практика / под ред. Г. С. Никифорова. СПб.: Речь, 2010. 816 с.
3. Kotler P. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. 8th ed. Engjewood Cliffs. NJ: Prentice Hall Inc., 1994. 816 p.
4. Позитивная психология менеджмента / под ред. Г. С. Никифорова. М.: Проспект, 2017. 319 с.
5. Управление персоналом организации: учебник / под ред. А. Я. Кибанова. 4-е изд., доп. и перераб. М.: Инфра-М, 2010. 695 с.
6. Даяц Д.Г., Михайлова А. Б. Персонал-маркетинг - новый научно-практический подход к формированию эффективной системы производственной безопасности на горных предприятиях // Горный информационно-аналитический бюллетень. 2009. Т. 6. № 12. С. 293-298.
7. Крюкова Е. Нейроменеджмент: тайные коммуникации лидера // CIO: руководитель информационной службы. 2012. № 12. С. 76-79. [Электронный ресурс]. URL: http://old.ibusiness.ru/blog/cio_i_it_v_rossii/25102. (дата обращения: 03.03.2018).
8. Самогулова А. Нейроменеджмент - лидерство без ментальных ограничений // ITPartner. 2012. № 3. С. 90-92.
9. Braidot N. NEUROMANAGEMENT Cuando el cerebro asume el mando. [Электронный ресурс]. URL: http://www.pdf-repo.com/pdf_1a/3b3g1o72m951d26bdb.html (дата обращения: 03.03.2018).
10. Caouette J. B., Altman E. I., Narayanan P., Nimmo R. Managing Credit Risk. 2nd ed. N. Y.: John Wiley and Sons, 2008.
11. Deci E. L., Ryan R. M. Self-Determination Theory: A Macrotheory of Human Motivation, Development and Health // Canadian Psychology. 2008. Vol. 49, N 3. P. 182-185.
12. Ariely D., Berns G. S. Neuromarketing: the hope and hype of neuroimaging in business // Nature Reviews Neuroscience. Vol. 11, N 4. Р. 284-292.
13. Morin C. Neuromarketing: the new science of consumer behavior // Society. 2011. Vol. 48, N 2. P. 131-135.
14. Banks S. J., Bellerose J., Douglas D., Jones-Gotman M. Bilateral skin conductance responses to emotional faces // Applied Psychophysiology and Biofeedback. 2012. Vol. 37, N 3. P. 145-152.
15. Fortunato V. C. R., Giraldi J. M. E., de Oliveira J. H. C. A Review of Studies on Neuromarketing: Practical Results, Techniques, Contributions and Limitations // Journal of Management Research. 2014. Vol. 6, N 2. P. 201-220.
Review
For citations:
Rodionova E.A., Kul’Chitskaya E.V. Opportunities for Integration of Neuromarketing into the Theory and Practice of Human Resource Management. Economics and Management. 2018;(5):35-43. (In Russ.)