Preview

Economics and Management

Advanced search

The Needs of Target Groups at Assessment of Competitiveness of Municipalities: A Strategic Analysis

Abstract

This study identifies the needs of target groups at assessment of competitiveness of municipalities. Aim. Scientifically and methodologically, this study substantiates the selection of factors used for a strategic analysis of municipalities. Tasks. To achieve this goal, it attempts to solve the following problems: identifying the needs of target groups, developing a system of factors (criteria) to analyze municipalities, and devising a matrix that identifies existing problems and prospects in developing municipalities. Methods. This study uses a dialectical approach, applying economic statistics, comparative analysis, and special strategic analysis methods. Results. Within this strategic approach, the authors propose an adapted methodology to examine municipalities. Conclusion. The research concludes that a municipality can succeed by creating a synergistic cooperation between several target groups with common or aligned interests.

About the Authors

Nadezhda A. Kudrova
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


Vladimir N. Samotuga
St. Petersburg University of Management Technologies and Economics
Russian Federation


References

1. Самотуга В. Н. Развитие инвестиционной политики на уровне российских и немецких городов // Экономика Севера-Запада: проблемы и перспективы развития. 2005. № 4 (26). С. 68-71.

2. Самотуга В. Н. Современная система градорегулирования в Германии. Умный город. 21 век Мат-лы науч.-практич. конф. (Санкт-Петербург, 24-25 ноября 2014 г.). СПб.: Изд-во ГПА, 2014. 108 с.

3. Кудрова Н. А. Управленческий цикл разработки стратегии региона на основе сбалансированной системы показателей // Инновации и инвестиции. 2013. № 1. С. 27-29.

4. Кудрова Н. А., Григорян К. В. Кластерный анализ перспектив развития в регионах ЦФО социально-экономических интегрированных кластерных структур // Статистика и экономика. 2012. № 6-2. С. 3-5.

5. Кудрова Н. А. Формирование стратегического развития интегрированных социально-экономических кластерных структур региона с использованием сбалансированной системы показателей // Транспортное дело России. 2012. № 6-3. С. 39-42.

6. Кудрова Н. А., Ангеловский М. М. Интегрированная социально-экономическая система с использованием мотивационной модели // Путеводитель предпринимателя. 2013. № 20. С 53-158.


Review

For citations:


Kudrova N.A., Samotuga V.N. The Needs of Target Groups at Assessment of Competitiveness of Municipalities: A Strategic Analysis. Economics and Management. 2017;(9):25-32. (In Russ.)

Views: 115


ISSN 1998-1627 (Print)