Analytical Culture and Its Importance in the Management of Higher Education Institutions
Abstract
Keywords
About the Authors
Ol’ga S. KoroteevaRussian Federation
Elena N. Meshcheryakova
Russian Federation
References
1. Колесников А. В. Корпоративная культура: учебник и практикум для академич. бакалавриата. М.: Юрайт, 2018. 167 с.
2. Харламов А. В. Модернизация российской системы образования и проблема формирования человеческого капитала // Экономика и управление. 2014. № 10 (108). С. 63-66.
3. Андерсон К. Аналитическая культура. От сбора данных до бизнес-результатов. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2017. 336 с.
4. Brownlow J., Zaki M., Neely A., Urmetzer F. Data and Analytics - Data-Driven Business Models: A Blueprint for Innovation // University of Cambridge Service Alliance, working paper. 2015. p. 1-15.
5. Thirathon U., Wieder B., Matolcsy Z., Ossimitz M.-L. Big Data, Analytic Culture and Analytic-Based Decision Making Evidence from Australia // Procedia Computer Science. 2017. Vol. 121. p. 775-783.
6. Vercellis C. Business intelligence: data mining and optimization for decision making. John Wiley & Sons, Ltd., 2009. 420 p.
7. Lang C., Siemens G., Wise A., Gasevic D. Handbook of Learning Analytics. Beaumont, AB, Canada: Society for Learning Analytics Research (SoLAR), 2017. 355 p.
8. Мещерякова Е. Н. Построение проектно-ориентированной модели управления в высшем учебном заведении // Nauka-rastudent.ru. 2016. № 8 (032): [Электронный ресурс]. URL: http://nau-ka-rastudent.ru/32/3619/.
9. Информационно-аналитические материалы по результатам анализа показателей эффективности образовательных организаций высшего образования: [Электронный ресурс]. URL: http://miccedu.ru/monitoring/.
Review
For citations:
Koroteeva O.S., Meshcheryakova E.N. Analytical Culture and Its Importance in the Management of Higher Education Institutions. Economics and Management. 2018;(3):57-63. (In Russ.)