Preview

Economics and Management

Advanced search

Using Financial Strategy Techniques to Manage Creative Economic Assets

Abstract

Successful development of the functional assets of the fashion industry, which are a component of the creative economy, requires setting a specific basis and applying interdisciplinary knowledge. This study is the first to use financial strategy techniques as a scientific basis for the formulation of a development strategy applied to an individual asset - an innovative investment project in the fashion industry. Subject. Considering that the current public policy is aimed at industrial modernization, the consumer sector is of top priority. Aim. This study aims to examine the financial strategy development methods and implement them within the framework of an actual creative economic entity in the fashion industry. Methods. This study uses the techniques of V. L. Kvint’s financial strategy (2014) to formulate a development strategy for an innovative investment project in the consumer sector. Results. Financial strategy techniques play a major role in defining future projects. In a dynamic world, the internal and external environments of the strategy’s object should be thoroughly examined. A development strategy based on financial strategy techniques is formulated for an innovative investment project from a Russian design showroom “LOOK”© as an individual asset of a creative economy. For the purposes of the project, the study analyzes globallyexisting trends, specifically those found in Russia, which determine strategic priorities based on specific interests and values, thereby developing a strategy and strategic scenarios, and further proposing appropriate tactics.

About the Author

Anna S. Khvorostyanaya
Moscow School of Economics of Moscow State University
Russian Federation


References

1. Хворостяная А. C. Индустрия моды - яркий пример развития креативной экономики // Экономика и управление. 2014. № 6 (104). С. 62-65.

2. Круглов А. В. Управление креативным потенциалом компании и его значение в рыночной конкуренции // Проблемы современной экономики. 2004. № 4 (12). С. 92-94.

3. Квинт В. Стратегическое управление и экономика на глобальном формирующемся рынке. М.: Бизнес Атлас, 2012. 627 с.

4. Хорев А. И., Морозов А. Н., Сухоруков Е. В. Формирование стратегии предприятия // Экономический анализ: теория и практика. 2008. № 16 (121). С. 8-11.

5. Kvint V. Strategy for the Global Market. Theory and Practical Applications. Routledge Taylor&Francis Group, 2016. 520 p.

6. Хворостяная А. С., Кузнецова К. В. Теоретические основы стратегирования индустрии моды // Экономика и управление. 2016. № 4 (126). С. 33-38.

7. Боровик Н. Мода с восточным лицом // PROfashion: [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://profashion.ru/analytics/154608/.

8. Ганжур Е. Соцсети на продажу // PROfashion: [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://profashion.ru/analytics/152627/.

9. Хэтуэй С. Стратегия ритейла в эпоху «omni-channel »: [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.sostav.ru/publication/strategiya-ritejla-v-epokhu-omni-channel-7062.html.

10. Интеллектуальный текстиль на Russian Fashion Week: новая коллекция Людмилы Норсоян сезона «Весна - лето 2010» // AFC: [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.artofcare.ru/bath-and-sauna/908.html.

11. Персональная выставка дизайнера-модельера из Санкт-Петербурга Юлии Косяк в Российском салоне дизайна ЛУК // Легкая промышленность. Курьер. 18 августа 2015 года: [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.lp-magazine.ru/news/personalnaya_vistavka_dizajnera_modelera_iz_sankt_peterburga_yulii_kos_2015-08-18.

12. Котлер Ф., Джайн Д. К., Мэйсинси С. Маневры маркетинга. Современные подходы к прибыли, росту и обновлению. М.: Олимп-Бизнес, 2003. 224 с.


Review

For citations:


Khvorostyanaya A.S. Using Financial Strategy Techniques to Manage Creative Economic Assets. Economics and Management. 2017;(8):67-74. (In Russ.)

Views: 126


ISSN 1998-1627 (Print)